1 Ekim 2011 Cumartesi

DönerBank - Yaprak Et Döner Bakırköy / İstanbul

İstanbul'da hatta Google Maps uygulamasında biraz daha yakınlaştırma yaptığımızda, Bakırköy'de milyarca (Yok Artık. Ama var hakkaten.) dönerci vardır sanırım. Et Döner, Tavuk Döner ve hatta Martı Döner (Hiç suratınızı ekşitmeyin. Biz ülkece, büyük ve güvenilir sandığımız marketlerin et reyonlarında eşek eti yedik. Basın buna çok yer vermedi. Neden yer vermedi? Tabi ki Amannn Reklam gelirlerimiz. ) Nereye baksanız döner görebilirsiniz. Hızlı tüketim gıda üzerine bir araştırma yapılsa emin olun Döner, FastFood diye tabir ettiğimiz hamburger zincirlerinden daha fazla paya sahiptir. Aslında çok uzağa gitmeye gerek yok, Anahtarcıda Tavuk Döner satıldığını gördüm ben :)

Döner üzerine bilimsel olan çalışmamızın hemen arkasından İstanbul, Bakırköy'de Et Döner yiyebileceğiniz, en güzel en leziz mekanı tarif edeceğim. Dediğim gibi Bakırköy'de milyarlarca dönerci vardır. (Aslında şimdi aklıma geldi, Üniversitelere Döner ustalığı bölümü açılsa, buradan mezun olanlar kesinlikle işsiz kalmaz. Anahtarcı diyorum yaa. Daha ötesi var mı?)


Mekanımızı adı DönerBank, ve sadece Et Döner satıyorlar. Bazı kebapçılarda Döneri böyle kıymadan yaparlar. Burada tezgaha takılan döner Etlerin yaprak yaprak kesilerek şişe dizilmesinden oluşan halis muhlis Yaprak döner.


Mekanda, öncelikle dikkat çeken durum, her gelen müşteriye kürdanın ucunda dönerin tadına bakılması için döner ikram edilmesi. Ama hiç istisna yok. her gelen müşteriye ikramda bulunuyorlar. isterse mekanda kuyruk olsun. Bu benim takdir ettiğim ve örnek alınması gereken esnaf özelliğidir. Ben mesela Döner yemek istediğim zaman devamlı oradan alırım, beni az çok tanırlar her gitmemde bana da aynı ikramı yaparlar.

Döner ne çok ince, ne de çok kalın kesiliyor. Tam kıvamında kesiliyor ve ekmeğin içine bocalama atılmıyor. Konu ekmekten açılmışken, Ekmekleri de böyle yavan ekmek değil. Fırında onlar için özel üretilen yumuşak ve leziz bir ekmek, böyle sandvic ekmeği ile fırın ekmeği arasında bir şey. Döner, kesilen ve içi açılan ekmeğe böyle içinde boşluk kalmayacak şekilde inci dizer gibi diziliyor ve içine domates biber vb. garnitürler konularak servis ediliyor. Kısacası, müşteri nasıl olsa geldi, nasıl servis edersek edelim yer gibi bir mantık yok. o konuda oldukça titizler. Mekan genelde kalabalık, ama buna rağmen hep aynı titizlik var.

Kısacası yolunuz Bakırköy'e düşerde canınız Yaprak Et Döner yemek isterse, gideceğiniz en güzel ve leziz mekan Döner Bank. Yaprak Et Dönerin hakkını vererek yemek isterseniz, başka bir yere gitmeniz saçmalık olur. Saçmalamayın. Akıllı Olun, Olaylara karışmayın :)

Mekana nasıl gideceksiniz? Tabi ki yine uydudan çektim sizler için fotoğrafını. İstasyon caddesi ve İstanbul caddesinin kesiştiği yerden İstanbul Caddesine dönüyorsunuz. (Carousel olan kısım değil. Tersi istikamete.) Caddenin sağından yürürseniz ilk sağ da (Hafız Çıkmazını saymıyorum.) Morsümbül sokak vardır. İşte O Sokağın başından başlayıp diğer sokağın başlangıcına kadar devam eden ve İstanbul Caddesine bakan Çavuşoğlu Pasajı vardır. Pasaj diye geçer ama caddeye bakar ve açıktır. Klasik Pasaj mantığından uzak bir yerdir. İşte o pasajda ilerlediğinizde en sona doğru DönerBank'ı göreceksiniz.(Zaten Çavuşoğlu Pasajında ilerlerken, bahsettiğim milyarlarca dönerciden yaklaşık bir milyon tanesini görebilirsiniz. İşte o kadar dönerciye rağmen yeri gelip sıra olan tek Dönerci DönerBank.)


Biraz da fiyatlardan bahsedelim. Aslında mekanda porsiyon et döner yemenizde mümkün ama ben ekmek arası fiyatlardan bahsedeceğim. Çünkü bana göre et dönerin porsiyonu çokta keyifli olmuyor.
Yarım Ekmek ve Pide Arası Döner 5 TL. Birde benim gibi Pisboğaz, doymak bilmez insanlar için 3 Çeyrek diye bir model var (Bir ekmeğin burnunu kesiyorlar 3 Çeyrek oluyor işte :) ) ki ben devamlı ondan alırım. O da 7 TL. Bakıldığında, gerek özen gerek ikram gerekse lezzet kıyaslaması yapıldığında, 2.5 -3 TL'ye Tavuk Döner yiyeceğinize 5 TL'ye hakiki ve lezzetli Yaprak Et Döner yemek, Realist Gurme bakış açısı ile daha mantıklı. Hep söylediğim gibi, Akıllı Olun, Şaşırmayın.:)

Mekanla ilgili tek şey söyleyeceğim. Mekan da döner biraz erken bitiyor ve döner biter bitmez, ne kadar talep olursa olsun yeni döner takılmıyor. Yani Akşam saat 18:00 - 19:00 dediğimizde döner bitmiş oluyor. Saat 19:30 gibi ağzımın suyu aka aka gidip ellerim bomboş, içimde bir sızı ile çok geri dönmüşlüğüm vardır yani :)

Bu blogumu, Bakırköy'de Döner canı çekince ısrarla buraya gitmeyip, hiç bir halta benzemeyen dönercilerde döner yiyen ve beni de yanlarında sürükleyen ve artık yemek işinin biraz lezzet, biraz da keyif almak olduğunu anladığını düşündüğüm (En azından bu blogu yazdığım gün.) Kardeşimden öte insanlar Taylan ve Can'a armağan ediyorum. Vay be hüzünlendim La! (Lan demedi.. La dedi La.) :)) "Vay beee. Ne Günlerdi.." diye başlarım bak :) Blog amacından sapar :P

7 yorum:

  1. Bülentcim ben hep Bombom a giderim burayı da dıymamıştım açıkçası ama bu yazıdan sonra bu dönerin tadına bakılır:)

    YanıtlaSil
  2. Nilü bende BomBom'u hiç duymadım ve görmedim. Belkide keşfedilesi bir yerdir. nerede kalıyor bu yer ?

    YanıtlaSil
  3. Amanın senin bilmediğin bi yer? Bakırköyde? ooo hemen anlatıyorum o zaman ben de:) İş bankası ve PTT var ya işte onların sağında kalıyor, ya da şöyle diyelim, Burger King'den dönüp takıcıların oradan ilk sola İstanbul caddesine doğru yürürken sol kolunun üzerinde Biev'in yanında ufacık bir yer. Genelde sıra beklersin. Ama açık ayranı ve döneri bence müthiş, beklemeye değer:) Hadi bakalım sen de bir ye ve yorumlarını alalım..

    YanıtlaSil
  4. Tamam dediğin yeri hatırladım sadece adını bilmiyorum oranın. evet oranın da et döneri iyidir. ama benim realist bakış açıma uymuyor orası. 1.si et dönere yeşillik katmak gibi hata yapıyorlar. 2.si ve en önemlisi, Yarım ekmek döner için 6.50 TL istiyorlar. oradan yemek için şaşırmış olmak lazım. Daha senin kadar şaşırmadım :P

    YanıtlaSil
  5. Arkadaşlar yıllarca Bakırköy'de yaşamış biri olarak şunu söylerim Bakırköy'deki en güzel dönerci Morgül Büfe'dir :) Nilüfer'in söylediği BomBom da fena değildir :) Klasik bir tat olarak Damak'ta sık yemişliğim vardır :)

    YanıtlaSil
  6. Ata, Morgül Büfe Öyle satır arası atlanacak bir yer değil kesinlikle. Hem Döneri Hemde Diğer yiyecekleri oldukça iyidir. Orayla ilgili bir blok yazıcam ama fotoğraf sorunsalı sebebi ile bekletiyorunm :) Sakın unuttum sanılmasın :)

    YanıtlaSil
  7. Paylaşımlarınızdan çok memmunuz , devamını bekliyoruz. Kemer otelleri olarak başarılarınızın devamını dileriz.

    YanıtlaSil