29 Temmuz 2012 Pazar

Kızılkayalar Hamburger - Islak Hamburger - Taksim Meydanı / Beyoğlu / İstanbul

Merhaba Sevgili Dostlar,

2012 yılında "Realist Gurme" ismiyle yaptığım ufak denememin ardından, amatör ruhumu hiç kaybetmeden ama daha bir profesyonel bir anlayışla kaldığımız yerden devam ediyor olacağım.

Her ne kadar daha içerik paylaşmaya başlamasam da, üzerinde çok sıkı çalıştığımı söylemek isterim ve sizleri de yapacağım paylaşımları takip etmek üzere yeni sayfama bekliyorum. Gelmezseniz kırılmam :)

Yeni sayfam: GEZMECE BUNLAR ismi ile yayında olacak. "Gel Vatandaş Gel" çığırtkanlığıyla, 9-6 arası dört duvar arasına sıkışmış ama hep yollara düşme isteği ile kıpır kıpır olan Gezgin Ruhlu insanlara ulaşmayı hedefliyorum.

Sizleri Bu serüvenime ortak olmaya davet ediyorum.

Facebook: https://www.facebook.com/GezmeceBunlar 

Instagram: https://www.instagram.com/GezmeceBunlar

Twitter: https://twitter.com/GezmeceBunlar

Youtube: https://www.youtube.com/GezmeceBunlar

Ve... 

Yazılarımızla ve zengin içeriği ile çok yakında Web Sitem




Bugün, on binlerce takipçilerimden birisi olan Missisgamze'nin isteği üzerine bir mekan paylaşacağım.Çoğunuz bilirsiniz diyeceğim ama, bazen görüyorum ki bilmeyenler var ve inatla gidip ıslak hamburgeri başka yerler de yiyip birde çok güzel diye atıp tutuyorlar. :)

Mekanı paylaşmadan önce Vefa'nın bir semt olmadığını kanıtlarcasına bir hareket yapacağım :) Missisgamze arkadaşımızın kendine münhasır, her telden çaldığı blogunu sizlerle paylaşayım. 

Evet, artık mekanımızı tanıtmaya başlayalım. (Evet ben çoğul konuşmayı severim :) )

İstiklal Caddesi'nde gezdiniz, tozdunuz.... ve hatta benim size daha önce tanıttığım, Köfteci Hüseyin ya da Şimşek Pide de yediniz ve hatta hatta :) Mandabatmaz da Türk Kahvenizi yudumladınız. Yok olmaz.. bu kadar ile bitmez.. İstiklal Caddesi'ne geldiğinizde tıka basa yeseniz de, çayınızı ve kahvenizi içip artık eve dönme yolunu tutsanız ve hatta alkolün dibini görsenizde, Islak Hamburger yemeden dönemezsiniz. Terbiyesizliktir... Ayıptır... :) Yolda Polis Çevirir sorar adama :)

Neyse daha fazla geyiğin dibine vurmadan sizlere Islak Hamburger Yiyebileceğiniz mekanı tanıtalım.

Mekan için her blogda yaptıgım gibi Kroki ve tarif hazırlamadım. İstanbul'a gelen herkesin ilk geldiği Taksim Meydanı'nda bulunan Büfelerden birinden bahsedeceğiz. 

Dediğimiz gibi Mekan Taksim Meydan'ında dizili olan büfelerden birisi ve haliyle ıslak hamburgeri yiyebileceğiniz yegane yerdir. Evet Kızılkayalar Hamburger'den bahsediyorum.


Öncelikle size ıslak hamburgerin biraz geçmişinden bahsedeyim. Islak hamburger aslında ilk olarak Kristal Büfe tarafından yapılmıştır. Kristal Büfe'nin ortakları aralarında anlaşamayınca kapatıyorlar ve ıslak hamburger öksüz kalıyor. İşte tam o dönemde Kızılkayalar Islak Hamburger'in Hamburger etine bir takım baharatlar ekleyerek yeni bir yorum katıyor ve piyasaya sürüyor ve gel zaman git zaman Islak Hamburger denilince ilk akla gelen yer oluyor.


Öncelikle şunu söylemem gerekir; Ben Beyoğlu'nda bütün ara sokaklar da dahil olmak üzere bütün ıslak hamburger satan yerlerde ıslak hamburger yedim. Ve.. şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki Islak Hamburger'i en iyi yapan yer Kızılkayalar. Özellike o hamburger etine kattıkları baharat ile ve daha sonra hamburgerin Islak hamburger safhasına gelirken ne yapıyorlarsa o aşama ile oldukça lezzetli.


Genelde hem bende hem de orada bulunan insanlar da şu oluyor. Misal, 2 tane Islak Hamburger istediniz ve yediniz... Muhakkak 1 ya da 2 tane daha istemek gelenek olmuş :)

Ayrıca İstediğim kadar tıka basa yemiş olayım. Kesin Taksim Meydan'a gelince elde bir ıslak hamburger yenilir. Yenmelidir. :)


Mekan Islak Hamburgeri ile ünlü fakat diğer Büfelerde bulunan Et Döner, tost, sosisli, goralı vb. büfelere özgü diğer yiyecekler de bulunmaktadır.

Islak hamburger dışında mekanda, kaşarlı dürüm de fena değildir tavsiye ederim.

Yukarı da görüldüğü gibi, tezgah ve taburelerden oluşan oldukça ufak bir yer. Hatta dikkat ettim bu kadar meşhur olmasına rağmen o büfeler hizasında en küçük dükkan Kızılkayalar'ın :) Ve günün hangi saati olursa olsun genelde dolu. Öğlen yemeklerinde yer bulduğumda kendimi şanslı sayıyorum :) 

Biraz da fiyatlardan bahsedecek olursak:

Islak Hamburger: 2,25 TL
Ayran ve Limon: 2,00 TL

Zaten diğerleri ile pek ilgilenmiyorum :)

Ve... Yine gelenek olduğu üzere bu blogumuzu da birine armagan ediyoruz. Aslında bloglarımı her daim tanıdığım ve hayatımın bir yerinde bir şekilde bulunmuş insanlara armağan ederim ama düşündüm de bir takipçim olarak o da bu kategoriye giriyor (Bak bakk.. ince ayarlar var burada :) ). Bu blogumuzu Islak Hamburger isteğinde bulunarak bu yazının çıkmasına vesile olan, Missisgamze'ye armağan ediyorum. :))

Sevgiler..




2 yorum:

  1. aaa bana yazılmış bir yazı, aman tanrım inanılmaz mutlu oldum.

    Islak hamburger yaa dayanamıyorum 3 tane yiyorum kesin. Ya zaten bana baya ufak geliyor onlar. Kızılkayalar harici bir yerde yemedim zaten. O kadar sadık bir müşterisiyim ki denemeye lüzum görmedim :) Amerikan filmlerinde obez çocuklar gibi "en çok ıslak hamburger yeme" yarışmasına girebilirim mesela.

    Madem bana ithaf edilmiş bir yazı ben de aileden biri oldum demektir di mi, diğ miğ :))

    YanıtlaSil